Retrotäcken aka. Lektäcken

 
 
 
Här om veckan fyndade jag inte bara ett utan TVÅ kalasfina täcken! Perfekta lektäcken, tänkte jag. Nu är i alla fall ett av dom nytvättat och redo att användas. 40 spänn styck kostade dom. Helt klart värda dom slantarna!
 
Hur gör förresten mina läsare med loppade textilier, kläder och annat som faktiskt kan innehålla oinbjudna gäster om man har otur? Dessa täcken åkte in i frysboxen på en gång och fick stanna där i tre dagar. Sen in i tvättmaskinen på 40 grader! (det stod handtvätt 35 grader på dom...). Även kläder har jag blivit noggrannare med att frysa, åtminstone en eller två nätter. Hur gör du? Har du råkat ut för ohyra?
 

Kommentarer
helena säger:

har läst på anticimex sida tror jag det var, att de flesta kryp dör om man torktumlar, så försöker iaf göra det

2014-01-17 | 13:07:38
Ida Nielsen säger:

Jag lever farligt :)

Svar: Jag med för det mesta :) Men en vän har drabbats av små otäckingar så jag är på min vakt! Inte vägglöss dock, men andra små hemskheter för en vintagegarderob.
Bella

2014-01-17 | 13:54:52
Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/
Ida Nielsen säger:

usch ja! Har för liten frys dessutom. Ibland om nåt luktar skunk lämnar jag det till mina föräldrar. Men jag är en ivrig själ som har svårt att bärga mig och vill alltid använda allt med en gång...

Svar: Samma här! Jag slänger på mig det mesta med en gång och längtar dessutom efter att få se det hänga på en galge och invänta nästa tillfälle att få visas upp!
Bella

2014-01-17 | 14:01:46
Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/
Linn Nilhammer säger:

Vilken underbart inspirerande blogg! Så mycket fint! Älskar din hattsamling!

Svar: Tack snälla du? <3
Bella

2014-01-18 | 21:37:01
Bloggadress: http://barnenibullerbyndrommen.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback