Porslin på väg!

 
 
Jag köper ju sällan något nytt numera, men när mamma skickade en bild på ett asfint porslin från Jotex kunde jag inte låta bli att beställa hem både tallrikar, assietter, en såskanna och en sockerskål. Det fanns även tillhörande kaffekoppar med fat, men jag har ju en reda en hel del här hemma i skåpen. Dessutom springer man ju på fina koppar på loppis titt som tätt! Allt behöver ju inte vara lika heller, men kan matcha ändå!
 
Vi har pratat länge om att vi behöver nytt vardagsporslin här hemma. Våra lantliga IKEA-tallrikar med snirkliga kanter känns urtrista och passar inte in för fem öre. Men hemma hos mamma passar de kanon, så dit får dom flytta. Det är svårt att hitta en hel servis med retroporslin till en rimlig peng tycker jag, så dessa i retrostil passar alldeles utmärkt. Förhoppningsvis är kvalitén bra (eller åtminstone duglig). Det återstår att se.
 

Kommentarer
Veronika säger:

Så snyggt! Passar er lika mycket som det lantliga passar mig.. 😉

Svar: Elle hur..!
Bella

2014-01-02 | 20:58:03
Dorothea säger:

Det är superbra kvalitét, iallafall för att vara nytt! Köpte en sockerskål och gräddsnippa till min syrra i julklapp, visserligen på loppis, och hon blev supernöjd! :>

Svar: Vilken tur! Nu blev jag lättad :)
Bella

2014-01-03 | 14:08:18
Bloggadress: http://russinstrut.blogspot.se/
Johanna säger:

Verkligen jätte snyggt porslin, det skulle jag lätt kunna tänka mig att ha hemma i skåpet.

Svar: Mina förväntningar är höga så jag håller tummarna att det är lika fint i verkligheten :)
Bella

2014-01-03 | 16:59:42
Bloggadress: http://mrsbelair.blogg.se
Helena Högberg säger:

Visst är de snygga! Jag visade servisen och lite annat från Jotex-katalogen på min blogg för någon dag sedan. Det var mycket saker som hade retro-feeling, mycket fint fanns det!

Svar: Det har jag missat! Men kul att fler gillar det! :) Kvaliten ska vara bra, fick jag höra. Jag hoppas verkligen det! För himla fint är det, alltihop. Mycket tyger och mattor i retrostil hade dom också såg jag!
Bella

2014-01-05 | 23:16:07
Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se
Ruina - fyra barn under tre år säger:

Dessa har jag också funderat på, men morsan sa att min farmor tydligen har något liknande i skåpen hemma så jag avvaktar lite :-)

Svar: Jag är supernöjd hittills i alla fall! :) Men om han har något liknande (och förhoppningsvis äldre) i skåpen så vänta och se ;)
Bella

2014-01-12 | 21:07:40
Bloggadress: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback