Hur mycket kläder man kan köpa för 250 pix en vanlig onsdag! DEL 1

Igår var jag och loppade med Lillskrutten och min fruga Linnea. Trots snöovädret gav vi oss av till Norrköping för att trängas med andra loppisentusiaster. Tur att vi hade terrängvagnen (barnvagnen) med oss och kunde armbåga oss fram. Och vilken tur att vi åkte just denna onsdag! Vilka fina fynd vi gjorde! Vi gick helt bananas inne på klädavdelningarna och hittade en hel del fina plagg! Frugan fick med sig ett par snajdiga klänningar och två jackor. Även jag hittade både klänningar och ytterplagg! 250 pix betalade jag för hela rasket, och här kommer en kavalkad med både klänningar och annat fint:
 
 
 

Först ut är denna snajdiga barnklänning (?!) med träknappar från gamla Lindex. Den är luftig och lätt, så nu längtar jag efter sommaren!
 
 
 

Jag är inte så värst 60-talig av mig, men denna fina kunde jag inte låta bli!
 
 
 

Denna fina är egentligen ett mammaplagg! Men vad gör det när det är en himlans kört tunika med fin krage och ännu finare färger. Lite lagom 70-talig och brun-orange för min del. Helt klart en ny favorit! Denna ska jag nog rocka med ett par svarta, korta shorts och svart strumpbyxor, så behöver man inte oroa sig för att rumpan ska sticka fram av misstag.
 
 
 

Jag hittade även kjolen som hör till min fabulösa jacka! Woho! Snacka om tur. Jag visste väl att det skulle va som en hel dräkt. Varm och skön, men tyvärr lite för snäv i midjan! Men förhoppningsvis kan jag ha den inom kort. Jumpern jag sportar till nu när jag tog bilder på den köpte jag förresten seond hand här om veckan! En Jumperfabriken-jumper i nyskick för 25 pix, är inte illa!
 
 

Jag trodde på allvar att jag skulle kunna ha denna söta! Men nej den är typ fyra storlekar för liten visade det sig. Kanske får den hitta en annan kropp att pryda innan sommaren.

Kommentarer
Lotta säger:

Men wow, wow, wow, wow och kjolen vilken satans tur, det var de första jag tänkte när jag såg den. Att den måste passa till din kavaj! Men vet du, jag skulle vilja se bild på kaffekopparna du köpte också ;)

KRAM

Svar: Jag hade himlans tur igår, helt enkelt! Javisst jag får lägga upp bild på dom imorgon :D där snackar vi fynd!

KRAM <3
Bella

2014-01-16 | 15:27:27
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Veronika säger:

Du passar toppenbra i den turkosa. Så fin!
Den rutiga är nog en 90-talare hade själv en sån fast linnefärgad.

Svar: Tack! <3 Ja, de är det nog. Eller typ sent 80-tal. Från Lindex iaf :)
Bella

2014-01-16 | 16:41:00
AnnaMalin säger:

Ska du sälja blusen längst ner, hojta till!! Sååååfin😍!!

Svar: Javisst! :) Den är superfin men tyvärr alldeles för liten för mig :(
Bella

2014-01-16 | 17:19:16
♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

ÅÅåh massor med fina fynd! Grattis! :) Allt klär dig så himla bra fina du!

På lördag ska jag försöka mig ut på en liten, liten loppistur. Vi får se hur det går, det kanske bara blir ett ställe beroende på hur mycket jag känner att jag orkar. Håll tummarna för att jag lyckas hitta något fint :)

Svar: Finns det några loppisgudar så var de med mig haha ;) Tack snälla! <3
Woho! Jag håller tummarna för att du hittar något passande och megafint! :)
Bella

2014-01-16 | 17:40:25
Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback