Spegel spegel på väggen där, säg mig... Är kladdkaka en grönsak?

 
Allt för länge har jag stått med en liiiten liten fickspegel och kollat hur frillan ser ut bakifrån när jag gör mig iordning. Jag som ser kasst i vanliga fall har inte speciellt mycket nytta av den pyttiga bilden som visar mitt lila barr i nacken. Men nu är detta i-landproblem alltså löst! Denna senapsgula skönhet (ja, spegeln alltså. Den lila tanten följde med på köpet kan man säga) köpte jag för en tjuga i onsdags.
 
Och till något ännu viktigare. Igår fick jag för mig att jag skulle baka något utan socker eller mjöl och dylikt. Men hur tusan gör man?! Sötningsmedel känns lika kasst som socker. Det kanske inte innehåller några kolhydrater men det känns så fruktansvärt kemiskt och konstgjort. Och mjöl är ju basen i det mesta gottiga. Nu när jag sitter här och skriver har jag nog kommit fram till att det bara finns en lösning - baka något ordentligt och gott någon gång ibland eller ät en morot istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback