Ett sånt där hårt inlägg om en antifeminist med noll koll (skrivet av en kränkt, vinpimplande feminist med orakade ben)

 
När jag läste detta på Blondinbellas blogg kände jag bara... NÄ. NÄ FY FAN. Denna inflytelserika affärskvinna har verkligen noll koll.
 
På första punkten känner jag bara att... Ja, det är väl klart att denna människa är moderat och kapitalist, det förvånar mig inte ett dugg. Och sen att feminister är ett gäng arga, manshatande kvinnor som inte rakar benen eller "tar hand om sitt utseende" vet jag redan att hon tycker. Att vi dricker rödvin känner jag dock inte till! Det kanske är en ny innegrej bland feminister? Att samlas i grupp, pimpla rödvin och hitta på saker att klaga på. Typ kassa löner, våldtäkskulturen, ojämställdhet och annat hittepå.

När det kommer till feminism så kan jag faktiskt inte annat än att hålla med världens bästa Jonas Gardell: "Nån frågade om jag är feminist. Men naturligtvis är jag det, kära du. Valet står ju mellan att vara feminist och idiot." De som känner sig hotade av detta och tar illa upp känner uppenbarligen inte till speciellt mycket om feminismen eller dess grundpelare. Lika rättigheter och möjligheter för alla, oavsett kön, läggning eller etnisk bakgrund är väl inga konstigheter? Håller du med om detta? GRATTIS! Du är feminist. Maktobalansen som existerar i världen innefattar (för mig) allt från orättvisa löner till debatt kring håriga armhålor. Allt spelar roll och inget är oviktigt. Denna obalans måste rubbas. Den måste krossas. Det enda jag kan hålla med henne om är att jag som feminist är kränkt. Riktigt jävla kränkt av detta hittepå som denna gång är skapat av en inflytelserik och dessutom framgångsrik, ung kvinna som inte har någon koll på ämnet alls.
 
När det gäller ordet hen så tror jag att många skrattar rått åt landet Sverige, som är så fruktansvärt besvärat av detta ord. Finnarna tycker nog att vi krånglar till det onödigt mycket genom att ha två ord för samma sak - Människor. Folk. Personer. Oavsett snopp eller snippa så är vi ju faktiskt just det. Jag menar... Hur ofta är könet egentligen relevant? Jag tänker absolut inte begränsa mitt ordförråd till enbart hon och han. Det finns helt enkelt ingen vettig anledning till det.
 
"Jag tycker att det är en form av barnmisshandel att neka de rätten till sitt kön.", säger Blondinbella. Neka rätten till sitt kön? Jag tycker att det (näst intill) är en form av barnmisshandel att neka ett barn rätten att själv utforska och upptäcka sin identitet och sin könstillhörighet. Jag menar... Varför ska vi måla in ungen i ett hörn redan från början? Varför begränsa och hämma?
 
Gillis kanske kommer att vilja klä sig i klänning när han är stor nog att välja själv, tänker jag. Klänning är ju faktiskt himla tjusigt, så det vore inte så konstigt! Och mamma har ju klänning hela tiden. Och suck... Att det ännu en gång ska handla om att begränsa sitt barn efter sina egna, själviska mallar som dessutom är ofrivilligt inbankade i huvudet. SLUTA BEGRÄNSA! Ta inte bort, utan lägg till möjligheter. Vidga dina vyer så blir livet bra mycket roligare, säger jag.
 
Slutligen så känns hela grejen med kungafamiljen helt uråldrigt och dammigt. Nej, jag vill avskaffa monarkin och rätten att ärva makt, inflytande och en himla massa cash (typ en del av mina cash).
 
Gör det tydligt är rubriken till hennes inlägg. Det enda som hon har tydliggjort är hur opåläst hon är. Tyvärr.


EDIT: Läs detta braiga inlägg skrivet av en vän till Bella. Läs speciellt länken hon tipsar om! Himla bra.

Kommentarer
Jenny/Jema säger:

Usch, blir ju mörkrädd när
man läser vad hon skrivit, hon saknar ju totalt
verklighetsförankring den människan..!
Gardells citat är däremot klockrent!

Kram, Jenny, stolt feminist

Svar: Ja visst är det otäckt! Speciellt med tanke på hur stort inflytande hon har över många unga tjejer. För att inte tala om hennes eget barn...

Kram!
Bella

2014-02-12 | 13:23:07
Bloggadress: http://jemarose.blogspot.com
Bodil säger:

Vi borde ordna ett homeparty med Gudrun Schyman åt Isabella!

Svar: Hon skulle ha kommit till Hallongrottan här i Norrköping i december men ställde in pga oväder :(
Bella

2014-02-13 | 08:39:46
Lotta säger:

Så jäkla klockrent igen vännen <3 Du är bäst och jag tycker det är fantastiskt bra av dig att du visar var du står både med hjärta och hjärna! (med tanke på att du ju har flertalet läsare)

Många kramar till dig <3

Svar: Tack fina du <3 massa kramar!
Bella

2014-02-13 | 10:54:56
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Madeleine säger:

Otroligt inskränkt. Tror hon inte förstår hur det är för vissa kvinnor.

Svar: Nej hon är ju född och uppväxt i överklassen och i en av sina böcker skriver hon om hur hon som studerande sparade 5000 spänn i månaden. Så hon anser att hon själv står för alla sina framgångar och att feminismen inte har med det att göra... Suck!
Bella

2014-02-14 | 12:25:32
Bloggadress: http://whitemaskgirl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback