snäll djurtrofé

En gammal julbelysning låg och skräpade hemma hos mina föräldrar för något år sedan. Ni vet, en sån där tomte som sitter i en släde bakom en ren, täckt av ljusslingor. I vilket fall var den trasig och skulle kastas. När jag hittade den bland metallskrotet vid pappas garage visste jag direkt vad som behövde göras! Den skulle räddas och bli till en trofé att hänga upp på väggen! Sagt och gjort. Pappa sågade itu den med vinkelslipen och mamma hjälpte mig att såga ut en passande trofésköld att fästa huvudet på. Skölden har tapetserats med en rosarandig tapet och huvudet har jag fäst med små märlor. Även bakdelen (rumpan alltså) är fäst på samma sätt, på en annan trofésköld! Den ligger dock i en garderob och väntar på att f hängas upp. Man måste ju ta vara på allt som skrotjägare...
 
Nu hänger huvudtrofén över teakspegeln i pysselrummet! En perfekt plats just nu. Den passar bra till stringhyllan som hänger bredvid!
 
 
Visst är den himla festlig!
 
 
 
Den här bilden har ni ju sett, typ alldeles nyss! Men nu vet ni vart den skojiga trofén kommer från.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback