loppislördag

Innan den mysiga kvällen med Sara var jag och lilla familjen på loppisrunda i Norrköping. Jag hade bestämt mig för att spana efter kläder eftersom att jag behöver en del nytt just nu. Tyvärr hittade jag inget av det som jag letade efter, men jag behövde absolut inte gå hem tomhänt! En mörkt marinblå sextiotalsklänning, en kofta och två huvudbonader fick följa med hem från Hela människan. Himla fint, alltihop! Tyvärr var det smockfullt med folk på varenda loppis i hela stan, så jag blev mest stressad och irriterad när jag bläddrade bland plaggen och prylarna. Jag ska göra ett nytt försök en annan dag! Mitt i veckan, helst på en förmiddag, är bäst tycker jag. Då slipper man oftast all stress och kan leta efter guldkorn i lugn och ro. Jag blir alltid megastressad av tanken att någon annan ska norpa ett perfekt plagg, sekunderna innan jag hunnit spana på den platsen...
 
Ja ja... Nu spanar vi in plaggen som sammanlagt kostade 60 kronor!
 
 
60-talsgoding med fina knappar och en liten ficka!
En bra vardagsklänning, tycker jag!
 
 
 
 
Den här rosa-röda koftan är troligtvis från 80- eller 90-talet, men visst är den fin?
Jag har tänkt ha den som myströja.
 
 
 
 
 
Visst ser den vita mössan ut som en vinterversion av en sjömanshatt! Till största del är den gjord i angoraull, så den är väldigt mjuk och fin. En liten ullklädd knapp pryder hattens framsida. En svart basker är ju heller aldrig fel! Den här sitter mycket bättre på mitt huvud än en annan likadan som jag köpte här om veckan.
 
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Meh, den vita mössan för det att rinna dreggel från mina mungipor! Var också på hela msk i lördags men där var fan heltomt ?!

Svar: Den är megafin! När vi va där var det tusen människor och tomt med plagg :c det typ ekade i hyllorna... såg att det fanns hur mkt fint som helst bakom disken men kärringen bakom den va tjurig och stressad... När jag frågade om hon plaggen jag såg sa hon arg att jag skulle komma tillbaka på måndag :(
Bella

2013-09-22 | 20:34:01
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Lotta säger:

Ses där på måndag då?

Svar: Åh, jag ska vara hårmodell åt syrran i stort sett hela dagen fram till 17 nån gång, så det hinns tyvärr inte med :c skitkasst! :'c
Bella

2013-09-22 | 21:29:27
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback