Vad man kan köpa för tre kronor

Förr räckte väl tre kronor till både lördagsgodis, en veckotidning och ännu lite till. Idag kan man möjligtvis köpa en godisklubba för den summan. Eller så gör man som jag och fyndar tio fina krukor, en vas och en liten porslinsskål. Här snackar vi fynd! Jag har ingen aning om var dessa krukor kommer från eller vem som gjort dom, men jag tycker om varenda en. Många är krackelerade men det gör inte så mycket. Det är lite charmigt och det syns att dom har varit flitigt använda. Den finaste åkte tyvärr i backen och blev till tusen små bitar och flisor på den hårda betonggolvet. Himla synd!
 
 
Nu måste jag bara skaffa växter...
 
 
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Den bruna/kissfärgade längstfram till vänster är en UE

Svar: Tack fina du! Misstänkte att det kunde vara nåt sånt. Tyvärr är den krackelerad och en liten flisa har lossnat. Men hallå! 2 spänn för tio krukor var ju som hittat :D Den gula med rutmönster är en Gunillakruka från UE googlade jag mig till :) Nästa gång vi loppisspanar i Finspång ska vi se till att återvinningen har öppet, tycker jag ;)
Bella

2013-10-07 | 15:11:43
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Lotta säger:

Alltså det är den jag menar dvs. den gula med rutmönster det är den som jag kallar "kissig i färgen" ;)

Svar: haha ahaaa! Blekgul är ju den tänkte jag! Trodde du menade den lilla brun-gula bredvid ;)
Bella

2013-10-07 | 15:34:17
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Ida Nielsen säger:

Den lilla bredvid Gunilla är också en Ekeby-kruka. Hade en sån innan men gjorde mig av med den pga gillade inte färgen. Den fick namnet "diaréekrukan" hos oss. Hrrm. har dock en likadan vit som är helt underbar :)

Svar: Åh, tack för infon! haha jag förstår namnet. Jag brukar inte alls tycka om den färgen, men de passade ändå in i ett hörn här hemma! :)
Bella

2013-10-07 | 16:16:22
Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback