Tre stringhyllor för femtio kronor

Sringhyllor är helt underbara, tycker jag! Nätta, praktiska och lättplacerade - allt man kan önska av en möbel eller hylla! Hemma hos oss har vi tre äkta Stringhyllor som sammanlagt har kostat oss 50 pix! Två av dom har en given plats i hemmet, som om dom vore gjorda för att sitta där! En del av er har säkert redan skymtat dom här i bloggen och kanske t.o.m. hört någon historia om dom, men det tåls att upprepas!
 
 
Den första hittade vi i vårt garage. Jag hade läge velat ha en Stringhylla till ett vettigt pris. En dag går jag ut i garaget för att leta efter sambon. Vad tror ni att jag får syn på i ett av hörnen? En stringhylla i jättefint skick, såklart! HUR kan jag ha missat den? Jag hade för visso inte vistats speciellt mycket i garaget sen vi flyttade in ett par månader tidigare, men så blind kan jag väl ändå inte ha varit? Martin hade såklart redan sett den, men visste inte att det var just en sån som jag hade suktat efter. Suck..., tänkte jag. Nu hänger den i alla fall i vårt vardagsrum! Den har ni säkert sett många gånger, men jag visar gärna upp den igen.
 
 
Megafynd när det är som bäst! Den har fått en perfekt plats i vardagsrummet.
 
 
 
Stringhylla nummer två har ni sett när jag har visat hur jag sett ut för dagen. Den hängde länge i min pappas garage men ingen har riktigt orkat ta ner den på grund av alla skitiga bilprylar som har förvarats på den. När vi renoverade pysselrummet var min mamma snäll nog att ta ner den och göra rent den. Nu hänger den i pysselrummet där den passar alldeles perfekt! De är djupare och större än den i vardagsrummet, så man får plats med en hel del prylar på den.
 
Ännu ett garagefynd!
 
 
 
Här om dan köpte jag en tredje stringhylla på favoritloppisen i Finspång. Den ska renoveras under hösten. Eventuellt målar jag både hyllplanen och konsolerna vita, eller så ska jag försöka rädda dom fina hyllplanen i teak faner. Det är färg på dom och konsolerna behöver skalas på färg, men det ska jag pyssla med nu i höst! 50 kronor betalade jag för den.
 
Den väntar på att få bli fin och visas upp i köket.
 
 
 
Har ni gjort några riktigt bra fynd på sistone? Berätta gärna via en liten kommentar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback