Symaskinsglädje!

Den turkosa symaskinen som står i pysselrummet har ni säkert redan sett flera gånger!  Den är mest till fint och jag har inte hunnit använda den ännu. Jag har fått låna den av min snälla mamma tills jag hittar en egen. Men vet ni vad? Nu har jag en alldeles egen! En precis likadan dessutom, lika turkos och fin som mammas! Det var faktiskt hon som hittade den på en loppis för 300 pix.
 
Ikväll har jag premiärsytt. Jag ska nämligen följa med bästa Sara på Maskerad med Disneytema på lördag, så jag har förberett inför det. I somras köpte mamma ett parti fina klänningar till mig (hon fyndar jämt, jag vet!) och en 80-talsklänning i polyester slank med. Perfekt för maskeraden! Den är väldigt lång och alldeles för stor för mig. Lite som en skämtklänning som man ser på tecknad film... Det håller jag dock på att fixa! Vad det ska bli av det hela får ni se i helgen.
 
Nu ska ni förresten få höra! Jag har använt mammas maskin ikväll eftersom att min måste ses igenom och fixas till lite innan den är redo att användas. Jag tog dock pedalen från min maskin, men det fick jag snart ångra rejält! Helt plötsligt blir maskinen helgalen, löper amok och går inte att stoppa! Nålen hoppar upp och ner så fort det bara går och klänningen körs över helt och hållet. Jag fick panik och tvingades dra ur sladden. Pedalen är visst trasig och helgalen, men det går nog att laga. Fixar-Martin kan allt! Klänningen gick i alla fall att rädda!
 
 
Dubbel symaskinsglädje! Husqvarna Automatic såklart.
Min har förresten snajdigt gröna sladdar.
 
 
 
Här är hemskingen i polyester som jag håller på att sy om till maskeradplagg! Den ser himla mycket finare ut på bild än i verkligheten. Den är verkligen enorm och sjukt osmickrande. Som en stor, prickig påse! Puffärmarna är stora som tält och det måste ha gått åt minst en skummadrass för att tillverka axelvaddarna.
 
 
 
 

Kommentarer
Gila säger:

Har också en grön Husqvarna efter farmor som går som en raket!

Svar: Himla bra är dom! Kul med arvegods som kommer till användning :)
Bella

2013-10-15 | 22:48:50
Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Veronika säger:

Haha det hade jag velat sett! 😉 Tur att du inte hade några fingrar nära nålen.Trist att få hål i fingrarna.. På bilden ser klänningen väldigt söt ut. Tror dock att den blir ännu bättre efter din förvandling. ❤️

Svar: Jag fick panik! Dumma maskin.. Hellre hål i klänningen än i fingret i alla fall! På bilden ser den finare ut än i verkligheten, det har du ju sett. Som hon i Tom & Jerry som man aldrig fick se ansiktet på :( <3
Bella

2013-10-15 | 22:53:56
♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

Åh vad det känns som att du ska vara Mimmi Pigg, kan det stämma? :D

Svar: Det kan det mycket väl göra! :)
Bella

2013-10-16 | 17:34:17
Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
Ida Nielsen säger:

Åh, en sån prickig var det första vintageplagg jag köpte... Jag var 16 :) Sydde också om min, la upp och fixade ärmarna. Har kvar den än idag, den borde ju nästan få ett eget blogginlägg :)

Svar: Åh visa gärna upp den! Jag har lagt upp den rejält, sytt om midjan och funderar nu på hur jag ska bära mig åt för att korta ärmarna men behålla dom fluffiga :)
Bella

2013-10-16 | 17:54:58
Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback