Öppen förvaring

Det är himla onödigt att gömma undan fina saker i skåp och lådor tycker jag! I köket har vi det mesta framme på diverse hyllor och i det öppna skåpet ovanför diskbänken. Tänk vilken skillnad det blir när man tar bort skåpsluckorna! Enkelt och megafint. Sen är det bara att ställa in sitt allra finaste porslin och husgeråd!
 
Jag har ändrat om och ställt in nya saker i det öppna skåpet. Många gula detaljer har letat sig in i vårt kök sen i somras. Sjukt fint! Ska vi spana på hur de ser ut i skåpet numera?
 
 
Älskade pressglas! Den här turkosa är en av mina favoriter.
Den kostade 15 kronor och svärmor köpte den till mig på Erikshjälpen i Skärblacka, om jag inte minns fel.
 
 
 
En liten samling har jag allt fått ihop och dom flesta står här i skåpet. Den dyraste har kostat 45 pix!
 
 
 
Den här 80-talstekannan hade svärmor i källaren. Den passar in bra här hemma, trots allt!
 
 
 
Den här gjutjärnsgrytan är för fin för att användas, tänker jag ofta. Någon dag tänker jag göra en god gryta i den! Jag väntar bara på det rätta tillfället... Mamma köpte den till mig på en loppis i Finspång.
 
 
 
 
 
Udda fat staplade på hög. En del är helt ensamma medan andra hör till kopparna på samma hylla.
 
 
 
Dessa gula Rörstrandkoppar är fortfarande mina favoriter! Perfekta att dricka te ur. Kaffe vet jag inte, eftersom att jag aldrig riktigt har druckit det.
 
 
 
Dom rosa kopparna har jag fått av svärmor. Nätta och hur fina som helst! Lite eleganta sådär. Hackefors står för tillverkningen.
 
 
 
En blandad kompott! Innehållet byts ut och flyttas runt flera gånger i veckan. Allt fint måste ju få en chans att synas! Saftkannan uppe till höger är världens bästa. Äggkopparna i teak kostade en tia för fyra, respektive en tia för sex stycken. Det enda som är helt nytt är IKEA-kannan (ja, varför står den där?) och två stora ugnsformar på den översta hyllan.
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Supersött! Håller sig katten borta från hyllorna? ;)

Svar: Åh, tack! Ja då! Hittills i alla fall :)
Bella

2013-10-11 | 17:07:16
Bloggadress: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback