Hösttankar

Fåglarna sjunger en sista sång medan löven faller gula till marken. Dom sista äpplena släpper sitt fasta grepp kring grenarna och möter marken med en duns. Frosten färgar omgivningen silvervit när minusgraderna kommer smygandes på natten. Röda bär lyser bland dom vissna grenarna och väntar på fasanen som återvänder varje vinter för att äta upp dom. Den första snön har redan fallit och snart pudras marken vit av glittrande kristaller. Vi virar in oss i varma filar, blundar och hoppas att sommaren återvänder.
 
 
 
 
Min stickade 40-talsväst passar perfekt till brallorna! Nu måste jag bara hitta en snajdig blus att ha till.
Västen har jag köpt på en av mina favoritloppisar för 40 pix. Byxorna fyndade jag på Hans och Greta för en blygsam summa här om dan och väskan har jag ärvt av gammelfarmor Anna.
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Läckrans!

Svar: Äsch! ;) <3
Bella

2013-10-21 | 20:24:45
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback