Hallen

Vår hall är svår att inreda! Fast ja, tre stycken har vi ju. Alla är lika svåra! Små hallar med många dörrar, fönster, små vrår och annat som gör det klurigt. Den stora hallen vid huvudentrén används sällan eftersom att vi oftast går in via köksingången. Vid festliga tillfällen när vi blir många i huset är den dock väldigt praktisk att ha! En kalasingång, helt enkelt. Men så var det väl förr också, har jag hört. När det vankades gäster och partaj använde man den stora entrén som man snajdade till och gjorde extra fin! Jag tycker att vi kikar på hur den ser ut!
 
 
Hallens enda möblerbara hörn och förvaringsplats. Den fina hatthyllan hängde där när vi flyttade in. Till en början avskydde jag den men nu är den mycket omtyckt!
De stora väskan har varit gammelfarmors.
 
 
 
Karmstolen är från 60-talet och den har jag fått ärva av gammelfarmor Anna. Två stolar och ett tillhörande klaffbord är det till och med! Vi har ingen plats för alltihop, men den här fina stolen är ju perfekt att sitta på när man ska ta på sig skorna.
 
 
 
Coats? Nä, här hänger det väskor!
 
 
 
Trappan leder uppenbarligen till övervåningen, men vad som finns där kan vi kika på en annan dag! Där finns i alla fall ännu en hall.  (Oj, snajdigt med rim!)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback