Gult är fint!

Burr vilken kylig dag! Förmiddagen bjöd på mattelektion och sen bar det av till an av mina favoritloppisar. Där finns det alltid en himla massa fint. Jag lär mig dessutom alltid något nytt av den fantastiska kvinnan som äger och sköter om loppisen. Hon berättar om hur hennes mamma klädde sig under bla. 50-talet och visar plagg från sin barndom. Idag plockade jag bland 50-talsklänningar, fina tyger och annat kul. Te och smörgås hann vi med också. Himla trevligt! Jag fick med mig en snajdig filt och en stringhylla hem. Hyllan ska renoveras under hösten och sen ska den få ta plats i köket. Varje rum i huset behöver en stringhylla! Så jäkla fint.
 
Idag är jag förresten klädd i gult! Senapsgult till och med. Det känns höstigt och hur rätt som helst! Jag jobbar verkligen med att bli mer färgglad. Färgglada plagg, speciellt klänningar, är ju alldeles fantastiska! Man blir både pigg och glad av färg. Men svart är ju så himla praktiskt, smickrande, snyggt och lättburet...
 
 
En färgglad insida borde väl matchas med en färgglad utsida?
 
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Verkligen jätte,jätte fint! Är så avundsjuk på dej som är så fin jämnt...<3

Svar: Det ska du inte va! Du som är så jäkla fin själv :D <3
Bella

2013-10-08 | 21:41:04
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback