Gröna fingrar?

Till skillnad från min mamma har jag inte gröna fingrar, snarare lång ifrån... Men ett fåtal stackars krukväxter brukar överleva här hemma! På sommaren tar jag in vackra blommor som växer vilt i trädgården och sätter dom i fina flaskor och vaser. Det blir så himla fint och lantligt romantiskt. Nu under vinterhalvåret ekar det dock tomt i brist på grönt här hemma.
 
Den senaste tiden har jag ju fyndat en himla massa krukor, och några har faktiskt fått egna växter och platser i hemmet. Jag älskar dessutom att plantera växter i te- och kaffekoppar, plåtburkar och andra fina saker. Det blir himla personligt och roligt!
 
 
Udda assietter och fat är perfekta till krukor.
 
 
 
 
Även vissna blommor är otroligt vackra. Lite sorgsna sådär.
 
 
 
 
 
Ni minns väl förresten hur jag gjorde skålar och krukor av LP-skivor? Dom finns lite överallt här i huset, bland annat i pysselrummet och vardagsrummet! Ni har säkert sett skymten av dom redan, men jag tycker att vi tar oss en närmre titt!
 
 

 

Kommentarer
Lotta säger:

HA! precis när jag hade i tankarna att göra ett "blominlägg" copycat - här :)
KRAM

Svar: Haha du har ju iaf gröna fingrar ;) Kram!
Bella

2013-10-28 | 09:34:16
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback