En läskig ballerina och megaloppis

Hallå där! Här sitter jag och väntar på att dom italienska köttbullarna ska puttra färdigt. Regnet öser ner och smattrar så där mysigt mot fönstret. Himla skönt efter en dag som denna! I eftermiddags var jag på megaloppis i Norrköping där jag fyndade en del. Jag hade ingen aning om att det vankades loppis, så när jag fick syn på en påminnelse på Facebook slängde jag snabbt på mig denna snajdiga, gömde håret i en bandana och packade in hela lilla familjen i bilen. Det var det värt! En 50-talsresväska, två ljusstakar (typ fejk-Ittala, men om var fina ändå!) och en plåtburk är tre av dom fina ting som fick följa med hem. 
 
Ikväll har vi dessutom besökt en liten tjej som kom till världen för ungefär en vecka sen! Så himla söt. Det är svårt att tänka sig att Henry var så liten för snart fem månader sen! Tiden går så jäkla fort... Hon och Henry kommer i alla fall att bli bra vänner när de växer upp, det är jag säker på!
 
Jag visar gärna mina loppisfynd under morgondagen! Ikväll är jag sjukt trött och tänker mysa med en kladdkaka! Och ja, Martin också förstås. Nu ska jag baka! Det är en sån dag idag.
 
Hur har er helg varit?
 
 
Förresten! I fredags behövde lillasyster Alice hjälp att bli läskig och fin inför ett halloweendisco på skolan. Så här såg hon ut när hon dansade loss som en läskig ballerina.
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback