Besök från skogen

På väg till vedboden hörde jag en smäll i fönstret. En liten fågel hade tagit sig in i boden bredvid och kunde inte ta sig ut. Stackaren var helt yr och låg platt på golvet med öppen, flämtande näbb. Pepsi kom genast springandes när han såg mig och slickade sig girigt om munnen när han fick syn på fågeln. Vid det här laget har han säkert mumsat  sig hundratals fåglar, men den här lille krabaten skulle han inte få ta! Jag la den i en kartong och bar in den i värmen. Efter en stund piggnade den till och var redo att flyga hem. Den flög upp och satte sig på en necessär som stod på bordet i pysselrummet och tog sig en ordentlig titt på otäckingen som tagit in hen i det läskiga huset. Jag tog upp den, ställde mig på trappen och kastade upp den i luften. Snabbt flög den iväg och satte sig i ett äppelträd. Den var nog glad över att slippa mig och få komma ut i friheten igen.
 
 
 
 
Idag har jag och Henry myst hela dagen. Jag känner mig inte helt kry och pigg, så de behövdes verkligen! Lillskrutten ger mig ny energi och kraft i vardagen ♥
 
Hoppas att er måndag har varit bra och givande!

Kommentarer
Veronika säger:

Precis som när du var liten, du räddar alla djur. I yngre ålder var det dock mest maskar och skalbaggar. Minns att det fanns många burkar med diverse "räddade" kryp i här hemma.

Svar: Tyckte så synd om den! speciellt eftersom att pepsi slickade sig om munnen och hoppfullt väntade på en signal... Förutom alla jag stoppade i fickan och tog med mig? Haha
Bella

2013-10-22 | 22:19:36
Veronika säger:

Dina syskon hade pinnar och småsten i fickorna. Du hade småkryp...

Svar: Äsch! Visste inte....
Bella

2013-10-22 | 23:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback