En mexikansk åsna

Dagen inleddes med mattelektion. Typiskt att solen skiner just när man sitter inne och räknar med en jäkla massa x och y. Framåt lunch kom jag äntligen ut i den isiga luften igen. Lillskrutten hämtade jag upp hos hans gammelmormor och sen loppade vi tills det var dags att åka till Ingbritt. Ni vet, hon med den braiga loppisen som jag ofta skriver om! Jag hade köpt med mig fika och vi spanade på julsaker och pynt samtidigt som vi pratade om allt från keramik och 50-tal till vintagekläder och barn. Jag köpte några fina julkulor och annat smått och gott av henne som får komma fram lagom till jul. Jag visar er när alltsammans hänger i granen!
 
Idag har jag även fyndat en mexikansk åsna för 15 pix! Jag tror i alla fall att de är en åsna... Den är märkt Noe Suro och är gjord i Mexiko någon gång på 1960-/1970-talet. Jag tycker i vilket fall att den är den himla fin! Här hittade jag en snarlik, men jag tycker nog allt att min är snäppet snajdigare. Hon ska nog få bo i stringhyllan tillsammans med Herr Räv.
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Vart ligger den där loppisen?:)

Svar: Hemligt!! Nä men i Falla :)
Bella

2013-11-04 | 19:42:21
Madeleine säger:

Vilken fin åsna! Jag har faktiskt en uggla i samma serie. Ingår i min ugglesamling, då det är mitt favoritdjur. Ligger nog i nån flyttkartong, men ska leta fram den.

Svar: Jag fastnade för den direkt! Kul med samlingar tycker jag :)
Bella

2013-11-17 | 14:16:26
Bloggadress: http://whitemaskgirl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback