Bullbakardag

Hela huset doftar nybakade bullar! Den sista plåten blev precis färdig och hamburgerbröd till kvällen står på jäsning. Bullar med choklad och bullar med vaniljkräm blev det idag! Himlans gott. Alice, min mästerbagare till lillasyster, ska sova över tills i morgon och då ska vi ta med oss våra goda bullar till Grytgöl och fira fars dag. Martin är lite extra exalterad eftersom att det är hans allra första fars dag som pappa.
 
Jag har faktiskt aldrig bakat bullar tidigare! Jag har väl hjälpt mamma någon gång, men inte bakat några alldeles på egen hand. Dom blev faktiskt ganska bra, om jag får säga det själv!
 
 
Mums!
 
 
 

Kommentarer
Lisa säger:

De ser jätte goda ut!

Svar: Dom blev goda! :) Speciellt dom med vaniljkrämsfyllning!
Bella

2013-11-09 | 16:33:29
Bloggadress: http://retrolivetavlisa.blogspot.com
Johanna säger:

Skulle man kunna få en kopia på vaniljkräms receptet ?

Väldigt trevlig blogg =)

Svar: Jag gjorde efter Leila Lindholms vaniljkräm fast jag hade i mer maizena för att få den riktigt tjock! :) jättegod och smakrik. Finns på recept.nu
Bella

2013-11-15 | 20:15:46
Bloggadress: http://mrsbelair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback