asgod snabblunch

Jag är kass på att äta lunch och frukost regelbudet, men försöker att ändra på det för Lillskruttens skull! Och för min egen skull också förstås. Idag åt jag en megasnabb lunch medan jag räknade några tal i matteboken. Två ägg och en näve champinjoner som stektes i en och samma panna med salt och peppar. Jag åt det tillsammans med en råkostsallad gjord på rivna morötter, rödbeta och strimlad vitkål (hyvla med osthyveln = perfekta strimlor) och lite färsk persilja. Ett stort glas hemgjort vinbärssaft slank också ner! Mumma.
 
 
Jag skulle förresten vilja ha fler tallrikar och andra delar av det här UE-porslinet! Urtjusigt.
 

Kommentarer
Lotta säger:

meh åååh ser ju svingott ut!

Svar: Det var svingott! :)
Bella

2013-11-26 | 16:31:14
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Johannas Retro säger:

Mumsigt! Vill också ha lite finare porslin! Så trist med de slitna svarta från Ikea :/

2013-11-27 | 09:44:35
Bloggadress: http://johannasretro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback