23:e maj

Men vänta lite nu... 23:e maj?! Det är ju helt sjukt! Min graviditetsapp säger dessutom att det är 14 dagar kvar till beräknad födsel! Någon måste stoppa tiden i ett par veckor till så att vi hinner med allt som ska hinnas med och dessutom hinner fatta att vi snart blir tre!
 
Bebisrummet och sovrummet lämnas omålade tills bebbe är några veckor gammal. Det hade varit underbart att ha dom rummen klara, men vi har helt enkelt varken tid eller ork! Martin jobbar heltid och jag är helt slut om dagarna, både fysiskt och psykiskt, trots minimal ansträngning. Det är väl kroppens sätt att säga "Nu är det inte lång tid kvar! Vila medan du har chansen!"
 
I helgen ska vi i alla fall försöka att fixa klart det sista i trädgården. Eller sista och sista... Det finns visst alltid något att göra där ute! Men vi ska i alla fall fixa klart utanför grovingången så att vi kan lägga dit nytt grus, plantera lite blommor så att det ser trevligt ut och kanske klippa gräset ännu en gång. Det växer ju sinnessjukt fort?! Hönsgården måste vi hinna bygga klart också, men svärföräldrarna brukar vara generösa med hjälp på den fronten.
 
Regnet ser ut att hålla i sig idag, så jag får väl pyssla lite här inne i stället! Jag ska nog bädda i spjälsängen och spåna på hur vi kan göra det fint i bebisrummet utan att måla om. Hmm... Hoppas att det inte är helt omöjligt! Vårt sovrum där emot är ett hopplöst fall med sina citrongula väggar och knallblå bård mitt på väggen...
 
 
Jag som ville vara ute idag... Dumma regn!
Glass-sugen är jag också...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback