Krämig hemgjord glass på under 5 minuter?!

En underbart god och krämig glass på knappt 5 minuter?! Jajamen!
 
 
Vad behöver man?
 
5 dl vispgrädde
1 burk sötad kondenserad mjölk (ej kokad!)
frön från 1 vaniljstång
 
Hur tillverkar man denna superglass?
 
Häll alla ingredienser i en bunke och vispa sedan alltsammans tills smeten tjocknar och bildar toppar (som när man vispar vanlig grädde, helt enkelt). Sen är det bara att hälla smeten i en passande form och frysa den i 4-5 timmar. Man behöver inte röra i den under tiden. Sen är glassen klar! Låt den gärna tina ett par minuter innan det är dags att äta den, så att den blir lagom krämig.
 
 
Jag lovar! Den blir sjukt god! T.o.m. Martin, som brukar vara lite skeptisk, åt tills han blev proppmätt. Glassen blir otroligt krämig och blir inte alls vattnig i kanterna när den smälter som annan glass lätt blir.
 
Jag kan tänka mig att tillsätta virvlar av t.ex. lemoncurd, choklad eller kokad kondenserad mjölk i glassmeten! I vilket fall som helst ska jag göra denna glass till namngivningskalaset!
 
 
Värt att testa, jag lovar!
 
 

Kommentarer
Emilie säger:

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2014-06-10 | 13:32:50
Bloggadress: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback