Söndagsmat

Pitabröd med kyckling, grönsaker och hemgjord currydressing med äpple. Perfekt söndagsmat - enkelt och jäääkla gott!
 
 
Jag behöver väl knappast förklara hur jag gjorde med grönsakerna och kycklingen, men receptet på den enkla currydressingen kan jag dela med mig av!
 
Du beöver:
 
2-4 tsk Currycrydda
Ett äpple
3-4 dl Creme Fraische eller Turkisk yoghurt
Salt
Svartpeppar
ev. någon tesked gurkmeja (mest för färgens skull faktiskt)
 
How to?
 
Jag kan faktiskt inte svara på exakt hur mycket av varje jag använde... Men pröva dig fram! I alla fall... Skala äpplet och hacka det i små små bitar. Blanda det med Creme Fraischen/yoghurten och tillsätt kryddorna. Tillsätt ev. gurkmeja.Låt gärna alltsammans vila i kylen i ca 10 minuter. Klart! Svårare än så var det inte!
 
Tips! Äpplet kan bytas ut mot någon matsked äppelmos! Eller kanske två...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback