Kalas-fixar-mamma

Jag vill bli en kalas-fixar-mamma! Jag ser redan fram emot bebbes ettårsdag. Jag ser framför mig hur vi firar med cupcakes, vackra tårtor, bakelser, jordgubbar, fruktjuicer och en fin dukning under äppelträdet i trädgården. Jag älskar kalas och tillställningar med mängder av gott och fint presenterat fika.
 
Någon gång uder sensommaren har vi tänkt att ha vårt namngivnings-kalas för vår lilla skrutt. Dop är det inte tal om. Vi vistas inte i kyrkan annars och ingen av oss är speciellt sugen på att stå där och höra hur en präst påstår sig rädda barnet från synd och från att hamna i helvetet genom dopet. Vi vill anordna ett litet kalas där bebbe välkomnas till världen och presenteras för våra nära och kära. Vi vill berätta hur vi kom fram till det valda namnet, vad det betyder osv. Huvudsaken för oss är att samla våra nära och kära för att fira ankomsten av den lilla skrutten. Det behöver vi ingen kyrka eller lång vit klänning för att göra.
 
Jag kunde självklart inte hålla mig borta från Pinterest ikväll heller, så här kommer ett gäng inspirationsbilder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Vackra pastellfärger, fina teman, underbara upplägg och mängder av bakelser och tilltugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback