Grönt är skönt

Vad tusan ska man laga för mat idag då..? Det ekar nästan tomt i kylskåpet men i skafferiet har vi en del roliga saker. Kanske blir det en linsgryta med potatis, morot, svarta bönor, broccoli och lite curry. Det kan man äta som det är, eller med t.e.x ris eller bulgur. Idag är jag sugen på ris. Hmm vi får se.
 
Mitt mål just nu är att äta 100% vegetarisk mat, åtminstonne 5-6 dagar i veckan. Även jag njuter av en god köttgryta eller en saftig stek då och då, men det kan man äta någon enstaka gång i veckan. Även lax är jag otroligt svag för.
 
På tal om gott och grönt så ska jag köpa isglassformar tills i sommar! Titta bara på dom här svalkande godingarna:
 
 
...och så tittar man ut och ser inget annat än frost, is och snö. Överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback