Söndagsfika

Jahopp, då var det slutfikat den här söndagseftermiddagen! Jag hann inte ens att ta en bild på den mumsiga pajen. Den var himla god och vaniljsåsen skulle man kunna dricka direkt ur ett glas!
 
Hembakat fika är riktig lyx! Förr i världen hade man ju inget annat val än att ställa sig och baka innan gästerna skulle komma, men idag är det annorlunda. Jag föredrar dock hembakat fika framför köpekakor och torra "butiksbakade" bullar. Konditorifika är dock en helt annan femma!
 
Svärmor hade bakat bröd som vi provsmakade. Jättegott! Det var mycket solrosfrön i, precis så som jag vill ha det. Vi fick även en burk hemkokt marmelad gjord på jordgubb och rabarber. Som sagt... Hemgjort är godast! När det gäller det mesta i alla fall.
 
Några ballerinakex och snustorra köpebrownies sälldes fram men det var ingen som rörde dom. Kanske för att vi sa att dom var äckliga..? Äsch, hönsen behöver också få lite fikabröd ibland.
 
 
I morgon kommer lillasyster hit. Jag slår vad om att den sista pajbiten kommer att gå åt! Fika två dagar i rad är ju nämligen inte helt fel. Brödet som inte gick åt i efteriddags hamnar på frukostboret i morgon bitti. Tackar tackar!
 
 
Psst! Jag delar med mig av länken till receptet på den underbara pajen! HÄR kan ni ta del av Leilas underbara recept på både paj och vaniljsås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback