Plus size? Vart fan då?

Är folk, på fullaste allvar, helt sjuka i huvet? Ibland kan jag inte låta bli att kika på Kissies blogg och igår hittade jag den första bilden nedan plus en text om att modellen, Kate Upton, är så himla snygg TROTS att hon är en plus size-modell. Är det bara jag som är blind och inte ser på vilka ställen på kroppen som är plus size? Jag tycker nämligen att hon är smal. Liksom "modellsmal" eller vad man ska kalla det. Jag såg även att andra kommenterade och höll med om att modellen är snygg TROTS sina kurvor. Vilka kurvor undrar jag? Spana in Kim Kardashian, där ser ni kurvor. Jag har väl lika lite rätt som alla andra att döma utseende, men kom igen! Visst, hon har väl lite större tuttar än de typiska catwalkmodellerna som styrs av pojkkroppsidealet... Men plus size? Kurvor? Vart?
 
Vilken storlek räknas i så fall jag till då? +++++++ size med extra allt eller?
 
 
Men jahaaaa! Förlåt dumma dumma mig. Det här är ju normal size, till skillnad från den åh, så kurviga plus size-modellen ovan. Silly me.
 
 
Om jag hade haft en stor blogg med en massa läsare dagligen (haha I wish...), så hade troligtvis hatmejlen regnat över mig. "Du är bara avundsjuk för att du själv är stor", "Den smalaste är snyggare än dig i alla fall" osv... Det är så vi människor funkar tydligen, det har vi alla sett någon gång i livet. Killar vill väl förresten knappast ha en ranglig planka till flickvän eller ens som engångsligg, så det sorgliga är ju att det är tjejer som skapar dom här sjuka idealen och inbillar varandra att det är normalt. Shut the fuck up och ät en bulle i stället.
 
Vikthets hit och dit. Var hälsosam och kroppsmedveten för din egen skull i stället! Det är hett till skillnad från att se ut som en vandrande pinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback