Kronsjäst surdeg

Idag ska jag baka surdegsbröd! Det är tanken i alla fall. Sist jag gjorde egen surdegsgrund blev den inte alls bra... Jag gjorde om alltsammans 3 ggr, matade degen osv, men det gick åt skogen! Den jäste knappt och luktade liksom... sprit.
 
Den här gången ska jag testa att baka med Kronjästs färdiga surdeg (den torkade varianten). Jag hoppas att den duger och att den är lätt att använda. Egen surdeg blir kanske godare (eller?), men den här gången har jag ingen lust att vänta i flera dagar på att kunna baka bröd. Jag är sugen NU!
 
Jag kikade på Kronjästs hemsida och hittade beskrivningar av deras surdegar, både torkade och i burk. Det fanns även recept och videos som man kan följa!
 
 
 
Jag har inte riktigt bestämt mig angående vilket recept jag ska prova! Antingen provar jag receptet ovan, eller så följer jag Leilas recept på franskt lantbröd. Jag återkommer med resultatet ikväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback