Luka nr 1; Berätta om din stil

Hallå där! Ikväll snubblade jag in på fina Emely Dahls blogg som jag ofta kikar i och bestämde mig lite raskt för att hänga på hennes roliga Berätta om-julkalender. I år är det lite av ett modetema som gäller och det går helt enkelt ut på att man varje dag publicerar ett inlägg med en rubrik från hennes lista. Varje dag öppnar man en lucka till sitt liv kan man säga, som Emma Sundh beskriver det. Häng på vetja!
 
 
Idag ska jag berätta om min stil!
 
 
 
 
 
 
Folk brukar säga att jag ser ut som en tant. De säger det med huvudet på sned och ett stort leende på läpparna. Ofta följs det av ett Aaaww! Jag tar det absolut som en komplimang. Tanter är rara, söta och många lurar dessutom på fina gamla plagg. Tanten Bella. Javisst!

Sedan tonåren har jag experimenterat med min stil och den är ständigt under utvekling och förändring. Galna hårfärger och udda klädstilar har alltid varit vardagsmat. Nu känner jag dock att jag har hittat mig själv och min stil! Stickade tantkoftor, vippiga vintageklänningar, höga midjor och roliga frisyrer blandas med tatueringar och ibland även knasigaga hårfärger. Det händer fortfarande att jag bara vill slänga på mig en bandtisha, färga håret rosa och rota fram lösnitarna. Men så är det med stil tror jag. Det finns inget rätt eller fel! Det gäller bara att hitta sig själv och gå på magkänslan. Då blir det toppen, jag lovar ♥
 
Kommande dagar låter listan så här...

2. Berätta om vad du har på dig idag.
3. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.
4. Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.
5. Berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark.
6. Berätta om en person som inspirerar dig.
7. Berätta om en person som betytt mycket för dig.
8. Berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom.
9. Berätta om din stil när du var 15 år.

Kommentarer
Lisa säger:

Kul att du gör med julkalendern!

Svar: Håller med! :) Gör ett försök i alla fall
Bella

2013-12-02 | 07:29:32
Bloggadress: http://retrolivetavlisa.blogspot.com
Johanna Retrolover Alm säger:

Gud vilken bra definition! Ungefär så tänker jag också om min egen stil.

Svar: Tack fina du! Det kom direkt från hjärtat <3
Bella

2013-12-02 | 23:41:47
Bloggadress: http://retrolover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback