Lucka nr 8; berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom

Oj oj här har jag missat en lucka från kalendern! Fast då blir det ju två idag, så det gör ingenting.
 
Ett av mina starkaste klädminnen från min barndom tar mig till ett skolfota på lågstadiet. Jag gick nog i 6-års eller kanske till och med i ettan! Jag hade en kort, rakt avklippt page, en röd tomteröd polotröja och en manchesterklänning med mönstrade ränder i gult, orange och grönt, om jag inte minns fel. Att jag saknade fyra framtänder och har öppen mun på fotot gör det hela ännu roligare. Åh, du fula 90-tal... Kom aldrig tillbaka.
 
Jag minns även mina första glasögon som jag hade på prov i skolan för att se om dom fugerade eller ej. Stora som tallrikar och påminde om skämtglasögonen man köpte i leksaksaffären. Åh, så jag skämdes! Fast sist jag köpte brillor så köpte jag ju riktiga "nördglasögon"... Stora med tjocka, svarta bågar. Tiderna förändras!
 
 
Mina första små skor står i vardagsrummet.
 
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

åååh alltså små skor är ju så gulligt <3

Svar: Små skor. Små strumpor. Små vantar. Åååh! Så puttigt och fint <3
Bella

2013-12-10 | 09:56:43
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback