Lucka nr 3; Berätta om vad du önskar dig i julklapp

Det här med julklappar är svårt tycker jag! Jag älskar att ge bort klappar och presenter överlag, och i år har jag bestämt att alla (ja, jag försöker i alla fall!) ska köpas second hand. Några enstaka klappar är klara, t.ex. fina gamla Brioleksaker till Henry.
 
Jag tänker att det också är en jäkla hets och ångest kring julklappar. Det känns kanske t.o.m. lite onödigt. Men det är ju så himla mysigt! Jag är kluven men kompenserar miljön och plånboken genom att spana på loppis. Bra kompromiss, tycker jag!

För att återgå till dagens lucka så tycker jag förresten att det är jättesvårt att önska sig något. Som liten skrev jag långa listor (bara för att?) och det var jag nog inte ensam om. Långa listor som rullas ihop som på film. Numera önskar jag mig sällan något. Dels är det svårt att komma på något, och som vuxen kan man dessutom köpa det mesta själv. Fast personliga presenter är ju himla kul att få!¨Och praktisk saker som är urtrist att köpa själv. I år önskar vi oss trista saker som lakan, handdukar och strumpor i det här huset.
 
 
Fast ärligt talat så önskar jag mig tusen grejer till... Drömma och önska får man!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback