Lucka nr 12; berätta om musik som inspirerar dig

Oj oj! Här ligger jag efter med typ tusen luckor i Emilys eminenta kalender. Äsch, vi kör vidare!
 
Musik som inspirerar mig? Jag lyssnar på en salig smörja med musik. En fruktansvärt bra, salig smörja om ni frågar mig!
 
Jag minns min allra första konsert. Jag gick på högstadiet och tillsammans med min dåvarande bästa vän åkte jag till huvudstaden för att se vår största idol. Marilyn Manon, såklart. Mitt hår var rosa och jag hade precis börjat hitta mig själv och in stil. Jag var så jäkla lycklig och var gråtfärdig under hela föreställningen. Han är min absoluta favorit än och jag kan spendera timmar med att spana på musikvideos och intervjuer på You Tube. Han är otroligt intelligent och hans musik handlar till stor del om att ifrågasätta samhälle, religion och ideal. Hårt, peppigt, argt, ifrågasättande, sorligt, fuck-off-sägande, komiskt och... ja allt på samma gång! Hans videos är både poetiska, otäcka och fascinerande. Jag är frälst, helt enkelt.
 
Ett tag var han förresten gift med den ack så vackra Dita Von Teese. Åh, den kvinnan alltså! Så jäkla vacker!
 
 
 
 
 

Trackback