En helg

Fredagseftermiddagen inleddess med hårfix hemma hos syster Flisan. Vi eliminerade våra alldeles för långa utväxter och planerade inför lördagens julbak och löshårspyssel.
 
 
 
 
 
Sen hann jag i stort sett bara hem, sov i ett par timmar och loppade en smula, innan jag var tillbaka igen! Vi spenderade den största delen av lördagen i köket där vi bland annat bakade världens gulaste (och godaste) saffranskaka att göra chokladdoppade saffranskulor av!
 
 
 
Så här fina och kladdiga blev dom! Nu ligger dom i Flisans kyl och väntar på att bli upphämtade. Och uppätna.
Vi bakade även pepparkakskulor, två sorters tryfflar och doppade kaffebönor i choklad.
 
 
 
Lillasyster Alice anlände på eftermiddagen och vi åt tacos. Så jäkla gott! Sen fortsatte godisbaket ända in på småtimmarna. En mysig helg, helt enkelt!
 
 
 
I morgon ska jag visa er mina fantastiskt fina, billiga och enkla sista-minuten-pynt inför självate julafton! Och alla loppisfynd, såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback