Vintagefynd

Jag fick syn på en loppisskylt vid vägkanten i eftermiddags och kunde inte låta bli! Efter en del tjat så åkte vi dit. Martin var väl inte speciellt sugen, men min magkänsla sa att det skulle vara värt det. Gissa om jag hade rätt! Jag fyndade ett vackert nattlinne som jag ska använda som klänning, tre handväskor och en sjömanshatt! Hade vi haft mer kontanter med oss så hade jag nog köpt något mer. Det fanns så mycket fina grejer att välja bland och kvinnan som ägde loppisen var så himla trevlig!
 
 
Om jag inte minns fel så hade denna underbaring tillhört kvinnans mamma! Nu måste jag bara hitta en passande underklänning så är den redo för dom sista ljumma sommarkvällarna.
 
 
 
Jag har länge velat ha en 50-/60-talshandväska med bambuhandtag! Gissa om jag blev glad när jag hittade den här för 30 pix?! Jag ska försöka använda den flitigt nu innan sommaren tar slut. Det fanns en till liknande som jag också är sugen på. Den kanske jag köper senare i kommande vecka om den finns kvar.
 
 
 
Väskan är mycket mörkare än på bilden! (Dumma mobilkamera...) Den är liksom grågrön. Speciellt gammal är den väl inte, men jag gillar den ändå!
 
 
 
Hmm lite dammig... Men helt underbar ändå! En svart liten finväska som man kan använda när man vill vara lite extra piffig. 50-tal gissar jag på.
 
 
 
Den här sjömanshatten hade kvinnan haft när hon var liten. Den är sjukt söt och passar perfekt att ha lite på sned. Nu fattas bara den perfekta sailorklänningen!
 
Som ni ser så var hatten lite gulnad, men efter en tvätt så blev den ren och fin igen!
 

Jag ska nog allt åka tillbaka till den där lilla loppisen inom en snar framtid och fynda lite mer! Jag spanade in några 60-talsklänningar och en söt kavaj. Hon hade även smycken, handskar, mängder av väskor, skor rockar, små möbler och inredningsprylar! Jag tänker nog hålla loppisen hemlig ett tag till... Tills jag har fyndat tillräckligt i alla fall! Haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback