Uppsala Ekeby

Uppdatering! Jag sökte här och hittade "2412 - skål - 1932", vilket kan stämma. Tittar man på signeringen riktigt noga så är det nog en 2:a i början. Först trodde jag att den bara var överstruken, som om personen som signerat den skrivit fel. Jag har nog hittat den i registret i alla fall. Kul!
 
 
Denna skål fick jag av svärmor här om veckan. Visst är den fin! Jag är nyfiken på vem som har designat och signerat den. Efter en del efterforskningar på nätet misstänker jag att den är gjord mellan 1920 och 1950, och det säger ju inte speciellt mycket. Men jag kan ju ha helt fel! Kanske vet någon av mina läsare vem som har signerat den och hur gammal den är?
 
 
I vilket fall är den himla fin!
"Uppsala Ekeby Sweden 412 Gregor/Greger" ser det ut som att det står. Eller är jag helt ute och cyklar?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback