Pysselrum på g

På nedervåningen finns ett stort kök med en liten groventré, vardagsrum, huvudentré med hall, vårt lilla badrum och ett rum som i hittills har stått tomt! Förutom i början när vi hade det som tillfälligt vardagsrum medan vi renoverade det vi har nu förstås.
 
Först tänkte vi använda rummet som matsalsrum, men eftersom att köket är så pass stort att vi får plats med en rejäl matgrupp känns det onödigt. Vi bestämde oss istället för att göra ett pysselrum! Vem säger nej till det? Där kan vi (läs: jag) pyssla, fixa och kanske t.om. sy lite! Laga vintageklänningar och sy om gamla kläder. Inte för att jag är en fena på att sy, men man kan väl grunderna i alla fall!
 
Idag har jag spacklat och förberett lite inför målningen. Väggarna ska få bli vita så att vi kan piffa upp rummet med färgstarka detaljer och prylar. I mitten ska vi ha ett ovalt pysselbord. På väggarna ska det upp en stringhylla, lite förvaringsprylar och fina saker. Sen får vi se hur resten kommer att se ut! Det är i alla fall planen.
 
 
Så här såg rummet ut precis i början när vi var nyinflyttade. Lantligt och lite shaby chic. Inte alls som idag! Men jag tyckte om och ville testa den stilen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback