Dip Dye Pinnstol

Idag köpte jag ännu en pinnstol! En typisk 50-talspinnstol till och med. Jag har visst blivit något av en pinnstols-samlare!
 
Stolen är lite lagom sliten och det syns att den har varit omtyckt. För att piffa upp den och göra den mer personlig doppade jag benen i ljusturkos färg. Den ska stå i pysselrummet är det tänkt.
 
 
 
Slipa benen och rengör dom med målartvätt där du har tänkt ge dom lite färg! Doppa sedan varje ben i snickerifärg och låt så mycket som möjligt rinna av innan du fortsätter med nästa. Ett kul och fiffigt sätt att piffa upp en stol eller någon annan möbel!
 
Hela stolen och delar av pysselrummet får ni se en annan dag! Jag är lite hemlig just nu. Avslöjar varför i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback