60-talspärla

Jag är vanligtvis lite feg när det gäller färg på kläder. När det gäller inredning är det ju en annan femma, det har ni ju sett vid det här laget! Den här lilla 60-talspärlan flyttade hem till mig tidigare i veckan. Orange och rosa är en häftig färgkombination som de flesta tackar nej till. Vi får väl se om jag vågar använda den. Tills dess får den hänga på en galge och se fin ut.
 
Den kostade förresten en tjuga. Snacka om fynd!
 
 
Klänningen har ett tillhörande skärp i samma tyg!
 
 
 
 
Guldiga knappar passar perfekt till dom knalliga färgerna!
 
 
 
Den vita kragen ser ut att vara ditsydd vid ett annat tillfälle! Troligtvis ville personen som haft den piffa till den lite eller hänga med i modesvängarna! Ja, varför inte? Det är ju onödigt att köpa en helt ny klänning när man med enkla medel kan piffa upp den. Vintagekläder är ju oftast av väldigt god kvalitet, så dom håller väldigt länge. Perfekt att sy om! Förr tog man bättre vara på kläder och prylar. Synd att det ser annorlunda ut idag.
 
Klänningen utan kragen:
 

Kommentarer
Lotta säger:

Klänningen är ju tok-fin, vill se även den på, så att jag kan få sucka ett "åååååh"

Svar: hihi kanske framöver! ;)
Bella

2013-09-16 | 16:59:17
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Lotta säger:

Var köpte du den och för hur dann pening?

Svar: mamma fyndade den åt mig för 20 pix på bakluckeloppisen här i Finspång :)
Bella

2013-09-16 | 17:00:03
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback